31 mei 2016

Gastblogger van de dag: groep 6 (deel 2)

Wat is groep 6 enthousiast!

Gisteren wilde juf Lisan bloggen, en vandaag doet juf Annemieke dat met de groep nog eens dunnetjes over. Leuk!








 
Vandaag zijn we begonnen met Moessorgski. 
Dat is een componist. Hij heeft de schilderijen tentoonstelling bedacht.
Karin Bloemen verteld stukjes van het verhaal en soms horen we alleen muziek.
We maken een klein boekje over de tentoonstelling.


 




We moesten klassieke muziek luisteren, ondertussen werd er ook een verhaal verteld over  Gnomus het eerst schilderij. Daar bij moesten we ook een kleine tekening maken. Je mocht maar  vier kleuren gebruiken. 





Daarna moesten we een verhaal schrijven over een oud vervallen kasteel Dat is het tweede schilderij. Na de  pauze ging Basma een sprookje  vertellen. 













Juf heeft daarna een paar kinderen gefilmd, die hun verhalen over het oude kasteel voorlazen.




Bij het schilderij Byldo (de ossenwagen) over de os die geen os wilde zijn schreven we zelf een ïk wou dat ik een….was” gedichtje.


 














Hier zijn er een paar:
Bieke; Ik wou dat ik een grote zus was,
Een klein broertje of zusje lijkt me leuk
Lekker spelen met mijn broertje of zusje
Ik wou dat ik een grote zus was
Kan ik altijd lekker spelen
Maar helaas heb ik een grote broer
Ik wou dat ik een grote zus was.


Sacha;
Ik wou dat ik een kat was
Altijd lekker geknuffeld worden
En je mag zo laat naar bed als je wil
En de hele dag rennen door de tuin
En spelen met speeltjes
Ik wou dat ik een kat was
Maar helaas ik ben geen kat ik ben gewoon sacha

Xanthe;
Ik wou dat ik Xanthe bleef
Dan kon ik gewoon door gaan met het dagelijks leven
Zoals lekker lezen
Ik wou dat ik Xanthe bleef
Dan was alles gewoon relaxed
Maar helaas word ik ouder en verander ik steeds
Ik wou dat ik Xanthe bleef

Morgen gaan we weer verder met de volgende schilderijen. Veel plezier nog deze week!

Sacha, Jennifer, En juf namens groep 6.


En de gastblogger van woensdag is .... groep 4!