30 mei 2016

Gastblogger van de dag: groep 6


Vandaag bloggen verschillende kinderen en juf Kim uit groep 6 over hun best wel drukke dag:









 


Mees: We hebben met de klas een sprookjesdans gemaakt op het muziekje van het sprookje: De Kikkerprins. Het was heel leuk! Juf Vivian leerde ons het dansje aan. De meisjes moesten tijdens de warming up als prinsessen door de zaal lopen en aan het einde een mooie prinsessenbuiging maken. De jongens moesten als piraat en moesten hun hoed afdoen als ze een buiging maakten. Je had een goed ritme in je hoofd zitten en de danspasjes pasten goed bij het liedje.



Zico :’’We  hebben een estafette gedaan en daarbij waren er allemaal vakken, bij het eerste vak moest je hinkelen, bij het tweede vak moest je jumping jack’s  doen, bij het derde vak moest je slalommen om pionnen en bij het vierde vak moest je met een neppaard een bocht maken en dan ging je terug. Je moest in tweetallen racen terwijl je hele grote laarzen aanhad ( zo’n maat 46 ).

 










Annick: We hebben een boekje waar je allemaal sprookjesopdrachten in moet doen. Dit boekje is samen gesteld door onze  juffen. We moeten bijvoorbeeld het glazen muiltje van assepoester tekenen. Er zitten ook een paar vragen in. We hebben er nog niet zoveel in gewerkt, maar mij lijkt het wel leuk. Door dit boekje hebben we deze twee weken genoeg te doen.

Seppe: Mijn lievelingssprookje is de gelaarsde kat.

Juf Kim: Het is voor mij de eerste keer dat ik een cultuurweek mee maak op een school. Wat bof ik hiermee. Ik hou van sprookjes en heb deze toen ik jonger was vaak gelezen en gekeken. Mijn favoriete sprookje Assepoester omdat ik het heel mooi vind dat een meisje dat eerst heel hard moet werken en het heel zwaar heeft thuis uiteindelijk toch krijgt wat zij verdient … Een lang en gelukkig leven! Het maken van de graffiti vond ik heel leuk omdat je iets heel ouds in een modern jasje stopt. Ik ben heel benieuwd wat er de komende dagen nog aan mooie dingen voorbij komt.


 En morgen blogt groep 6 onder leiding van juf Annemieke nog even door....