30 mei 2016

Hinkel, spring, slalom links-rechts, huppel en weer terug…?

Dag 4 van het cultuurproject.

Een cultuurproject zonder bijpassend sportief element is geen compleet cultuurproject! Vandaag stond dan ook in het teken van de ‘7 mijls estafette’.

Op de stoep voor de school staat de ‘7 mijls route’ al uitgestippeld. Wat mag daarbij zeker niet ontbreken? Uiteraard: de ‘7 mijls laarzen’!
 



Vooral voor de kleuters was het best een mijl op zeven die ‘7 mijls estafette’, dat viel toch niet zo mee dat lopen op die grote laarzen van de reus.

Je kunt het ook samen doen
  
Maar ook als je groter bent is het best nog lastig!



 

Uit de speelzaal klonk ondertussen vrolijke muziek. De groepen 5 en 6 mochten vanmorgen dansen met Juf Vivian. Eerst even die spieren losmaken op de muziek van ‘I like to move it move it’. Dat begon al gelijk goed.

Hoe beweegt een sprookjesfiguur eigenlijk? Kunnen wij dat ook? Er werd geoefend op sierlijk lopen als een fee of prinses, lopen als een piraat met een houten poot en een buiging met je piratenhoed voor de prinsessen in de klas. 



  





Toen dat onder de knie was begonnen ze met het serieuze werk: een dans instuderen. Op een vrolijk liedje van krokodil Louis uit de film ‘De Prinses en de Kikker’ werden stoere dansmoves geleerd. Volgende week weer verder oefenen.















 




Aan het einde van de dansles werd er nog even druk getoverd tussen de jongens en de meisjes.































De leerlingen in groep 3 gingen vandaag met Juf Anjee sprookjespoppen maken. Eerst werd er met elkaar nagedacht hoe een heks, prinses of tovenaar er eigenlijk uitziet. “Wat voor neus heeft een heks?” of “Hoe ziet de mond van een prinses eruit?”
Juf Anjee deed voor hoe je het beste klei op een piepschuimbolletje kan plakken. Het is dan heel belangrijk dat je de verschillende kleideeltjes goed vastdrukt en helemaal glad maakt door stevig met je vingers te drukken en te wrijven op de klei. Sommigen noemden het ook wel aaien over de klei. Tijdens het knutselen werd er druk gesproken over de verschillende sprookjesfiguren die er gemaakt gingen worden: een wolf, een clown, een heks, Rapunzel, Doornroosje, een kraken of toch een tovenaar?
 

In groep 6 werd er bij de Kamishibai een verhaal gemaakt. De figuren uit het verhaal werden vervolgens uit zwart papier geknipt en op satéstokjes geplakt.
 
De leerlingen in groep 5 hebben een begin gemaakt aan hun eigen flessenpop. Ze mogen zelf verzinnen welk sprookjesfiguur het gaat worden. Wat zal het worden? We wachten het af…. 
In de tussentijd griezelt groep vijf van het gevoel van de lijm aan hun handen: brrrrr, lijm met klontjes!


In de middag ontspande groep 7 met een aflevering van de 'Storyteller"

En zorgde groep 8 voor een vrolijke noot met de repetities voor de eindmusical.
Morgen meer ‘7 mijls estafettes’, workshops toneel met Muis Producties en workshops muziek met Juf Klaartje. Het wordt weer een druk dagje!


Tip voor morgen: met je sokken in de zeven mijls laarzen, zonder schoenen!