Vandaag
dag 2 van het cultuurproject.
In elke klas wordt er de komende twee weken gewerkt in het projectboekje, door de juf van de groep samengesteld. Daarnaast zijn er extra creatieve activiteiten die aansluiten bij het thema Sprookjes, Mythes en Legendes.
In elke klas wordt er de komende twee weken gewerkt in het projectboekje, door de juf van de groep samengesteld. Daarnaast zijn er extra creatieve activiteiten die aansluiten bij het thema Sprookjes, Mythes en Legendes.
Poppenkast
Zo
was er vandaag voor groep 3, groep groen en groep blauw een
poppenkastvoorstelling over Roodkapje en de Wolf. Poppenkastspeler
meester Wiebe vertelde met zijn mooie zware stem, mondharmonica en
poppen het hele verhaal en dat was best wel even spannend…
Toen
de Wolf met Grootmoeder en Roodkapje in zijn buik luid lag te
snurken, was daar gelukkig de Boswachter die voorbij het huisje van
Grootmoeder kwam wandelen. Hij dacht eerst even dat het gesnurk een
zaag was, maar toen ontdekte hij de Wolf met zijn dikke buik. Zou hij
de Wolf neerschieten of de buik open maken om Grootmoeder en
Roodkapje te redden? Gelukkig werden Grootmoeder en Roodkapje door de
dappere Boswachter bevrijd en liep het verhaal goed af.
(Tussen de foto's van groep 3 op het foto gedeelte van de schoolwebsite staat een filmpje dat juf Cindy tijdens de voorstelling maakte)
Graffiti
Ondertussen
gingen leerlingen uit groep 6 en 7 onder leiding van Neal van
Spray Deco aan de slag met spuitbussen om heuse graffiti te maken. In
kleine groepjes werd er op het schoolplein gewerkt aan drieluiken
over de sprookjes de Gelaarsde Kat, Goudlokje en de Beren, de Wolf en
de Zeven Geitjes en het Meisje met de Zwavelstokjes.
Dat
sprayen was best cool. Te veel afstand tussen je doek en spuitbus
geeft vage vlekken, een afstand van zo’n 5 cm geeft goede stippen
en strepen, te dichtbij leverde druipplekken op. Eerst even oefenen
op het testbord en daarna gewoon helemaal zelf met spuitbussen aan de
graffiti werken.
Het ontwerp is er al..... |
.... oei, dat is best wel vlekkerig..... |
De
afbeelding werd afgemaakt door Neal door zwarte lijnen om de
ingekleurde vlakken te maken. Wat er eerst nog wat vaag uitzag werd
ineens een vet mooie graffiti.
Plakken
en knippen
In
groep groen en blauw werd door de kinderen van groep 1 gestart met het maken van eigen
poppenkastpoppen. Juf Pauline kreeg daarbij hulp van Marjan, moeder
van Mats (groep 6) en Mels (groep 2).
De
leerlingen van groep 2 hebben met juf Jeanette prinsessen- en tovenaarspoppen gemaakt.
Schoenen
hebben regelmatig een belangrijke rol in sprookjes. Bij de leerlingen
in groep 5 werd er met papier-maché een begin gemaakt aan een eigen
sprookjesschoen.
In
groep 6 is onder leiding van juf Kim een begin gemaakt aan een eigen Kamishibai ofwel een
vertelkastje. Nog niet helemaal duidelijk wat dat nu is? Volg deze
blog, zie binnenkort het eindresultaat en het is helemaal duidelijk.
Naast
alle cultuurprojectactiviteiten gaan de normale lessen gewoon door.
De leerlingen uit groep 3, 4 en 5 hadden vandaag dan ook gewoon
gymles. Er werd soms druk samengewerkt en in groep 8 werd er na de
film geoefend voor de eindmusical.
Poeh! Wat een vliegende start van het cultuurproject.
Eens kijken wat er morgen allemaal weer staat te gebeuren.
Natuurlijk hebben we dit jaar ook weer gastbloggers - de kinderen vinden het véél te leuk om namens hun klas te kunnen vertellen wat zíj nou zo leuk aan het cultuurproject vinden.
Vandaag is groep blauw de gastblogger, wat zouden de kinderen van juf Meta allemaal aan het doen zijn?
Meer foto's zien? Kijk dan op de fotopagina's van de schoolwebsite.
Eens kijken wat er morgen allemaal weer staat te gebeuren.
Natuurlijk hebben we dit jaar ook weer gastbloggers - de kinderen vinden het véél te leuk om namens hun klas te kunnen vertellen wat zíj nou zo leuk aan het cultuurproject vinden.
Vandaag is groep blauw de gastblogger, wat zouden de kinderen van juf Meta allemaal aan het doen zijn?
Meer foto's zien? Kijk dan op de fotopagina's van de schoolwebsite.