25 mei 2016

Waarom heet een vossenjacht eigenlijk vossenjacht?

Vanmorgen werden alle kinderen uit alle klassen door elkaar gehusseld en werden er groepjes gevormd als de Aladdinnen, de Doornroosjes, de Robin Hoods, Dansende Schoentjes en nog veel meer.
In de klas volgde een filmpje van juf Robin en juf Simone met uitleg over de Vossenjacht. Eerst werd er in de klas nog een tekening gemaakt over het thema van je groepje. Vervolgens naar buiten op zoektocht naar de Vossen.
In totaal waren er 11 vossen op te sporen.


















 



Terwijl er in de klassen druk werd getekend, hebben de juffen zich razendsnel omgekleed als vossen in het thema van ons Cultuurproject en zich buiten op de vossenjachtroute verstopt. We kwamen bijvoorbeeld een Oosterse Dame tegen op het Junoplantsoen, een Prinses met trek in een taartje, een Ridder in het Zaanenpark, een Konijn op het Meidoornplein en zelfs een heuse Heks op het Marnixplein! 
 










 
 
Bij elke vos kon een puzzelstukje verzameld worden en bij terugkomst in de school werd het 12e puzzelstukje gegeven om de puzzel af te maken. Ook mocht er per groepje een vragenlijst ingevuld worden: welke juf was nu eigenlijk welke vos? 
En ook: Waarom heet een vossenjacht eigenlijk een vossenjacht? Tsja, waarom eigenlijk?

Het was een super start van het Cultuurproject Sprookjes, Mythes en Legendes.

Morgen starten we met allerlei leuke creatieve activiteiten én een voorstelling voor groepen groen, blauw en 3.
Groep blauw is als eerste gastblogger van de dag.

Meer foto's zien? Kijk dan op de fotopagina's van de schoolwebsite.