Vanmorgen
werden alle kinderen uit alle klassen door elkaar gehusseld en werden
er groepjes gevormd als de Aladdinnen, de Doornroosjes, de Robin
Hoods, Dansende Schoentjes en nog veel meer.
In de klas volgde een filmpje van juf Robin en juf Simone met uitleg over de Vossenjacht. Eerst werd er in de klas nog een tekening gemaakt over het thema van je groepje. Vervolgens naar buiten op zoektocht naar de Vossen.
In totaal waren er 11 vossen op te sporen.
In de klas volgde een filmpje van juf Robin en juf Simone met uitleg over de Vossenjacht. Eerst werd er in de klas nog een tekening gemaakt over het thema van je groepje. Vervolgens naar buiten op zoektocht naar de Vossen.
In totaal waren er 11 vossen op te sporen.
Terwijl er in de klassen druk werd getekend, hebben de juffen zich razendsnel omgekleed als vossen in het thema van ons Cultuurproject en zich buiten op de vossenjachtroute verstopt. We kwamen bijvoorbeeld een Oosterse Dame tegen op het Junoplantsoen, een Prinses met trek in een taartje, een Ridder in het Zaanenpark, een Konijn op het Meidoornplein en zelfs een heuse Heks op het Marnixplein!
Bij
elke vos kon een puzzelstukje verzameld worden en bij terugkomst in
de school werd het 12e
puzzelstukje gegeven om de puzzel af te maken. Ook mocht er per
groepje een vragenlijst ingevuld worden: welke juf was nu eigenlijk
welke vos?
En ook: Waarom heet een vossenjacht eigenlijk een
vossenjacht? Tsja, waarom eigenlijk?
Het
was een super start van het Cultuurproject Sprookjes, Mythes en
Legendes.
Morgen starten we met allerlei leuke creatieve activiteiten én een voorstelling voor groepen groen, blauw en 3.
Groep blauw is als eerste gastblogger van de dag.
Morgen starten we met allerlei leuke creatieve activiteiten én een voorstelling voor groepen groen, blauw en 3.
Groep blauw is als eerste gastblogger van de dag.
Meer foto's zien? Kijk dan op de fotopagina's van de schoolwebsite.